Dosažení co nejvyššího možného zisku je základním cílem každé firmy, bez ohledu na její velikost. K tomu je však třeba, aby měla zároveň co nejvyšší možný obrat prodeje. A to znamená také velký počet zákazníků.
Abychom je přilákali, používají se nejrůznější propagační metody. Z nich je mezi širokou veřejností zdaleka nejznámější klasická reklama. A není divu, koneckonců je nejnápadnější. Avšak to ani zdaleka neznamená, že je jediná.
Velmi často využívaná je i optimalizace internetových stránek pro vyhledávače. Ta je známá také pod svou anglickou zkratkou SEO. Cílem je zde zvýšit návštěvnost webu, neboť každý z těchto návštěvníků je zároveň potenciálním zákazníkem. A čím více jich bude, tím je větší pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí. A tím se samozřejmě zvýší zisk.
Avšak vzhledem k náročnosti této metody, především pak jejích nárocích na lidskou práci, se obvykle na tuto práci najímají externí firmy, které se právě na optimalizace webových stránek specializují. Tak máme jistotu, že vše je provedeno naprosto profesionálně.
Na druhou stranu zde máme nepopiratelný fakt, že by vždy mělo být hlavním cílem minimalizovat náklady. Je tedy pochopitelné, že jednou z prvních věcí, je i u firem poskytujících SEO ceník SEOLight. Co vše z něj můžeme zjistit?
V první řadě by zde měly být rozepsány jednotlivé položky, to znamená součásti metodiky, jako je analýza klíčových slov, samotná úprava webu či podpůrné články. U každé položky by pak měla být uvedena cena, a to jak s DPH tak bez něj. Je totiž třeba si uvědomit, že většina podnikatelů je plátcem DPH.
U některých položek by zde pak měl být i rozsah služby. Například u podpůrných článků by mělo být uvedeno, o kolik kusů se zde jedná, a zda je možné daný počet zvýšit či snížit. Případně u analýzy klíčových slov bychom měli vědět, jak důkladná ona analýza bude. Jen pak si budeme moci udělat přesný obrázek a správně se rozhodnout.